Vés a ajuntament.barcelona.cat
L’espai de trobada amb la gestió de la ciutat
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.
En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.
Les vostres preferències de consentiment
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.
En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.
L’espai de trobada amb la gestió de la ciutat
Durant la Setmana Santa, del 3 al 6 d'abril, Barcelona Activa ofereix múltiples activitats per fomentar l'interès per la ciència i la tecnologia entre nenes i nens. Apropa't a la teva biblioteca i coneix els tallers gratuïts d'aquesta Setmana Santa per experimentar amb la ciència i la tecnologia, adreçats a nenes i nens d'entre 6 i 12 anys. Apunta a les teves filles i fills!
Totes les activitats tenen una durada de 2 hores.
Robots protagonistes d'un relat fantàstic (6-8 anys): Descobrirem què és un relat fantàstic i quins són els seus protagonistes. Crearem un relat i construirem un robot motoritzat perquè sigui el protagonista.
Desafiem la força i creem un aerolliscador (6-8 anys): A través de diferents reptes descobrirem què es la força de fregament i experimentarem amb diferents materials. A partir d'aquests coneixement crearem un invent que desafia la força de fregament.
Creem i juguem amb propulsió (6-8 anys): Comprendrem diferents mecanismes de propulsió a través de reptes on els participants hauran de propulsar coets amb diferents formes i metodologies. Finalment crearem el nostre propi vehicle autopropulsat amb materials senzills que servirà per fer el joc final i que podran emportar-se a cada.
El misteri dels colors (6-8 anys): A través de l'experimentació amb prismes i CD's comprendrem quin paper juga la llum amb els colors que veiem al nostre voltant. Jugarem amb els colors fent cromatografies, és a dir, descomponent els colors secundaris en primaris i utilitzarem la capil·laritat de l'aigua per generar colors secundaris.
Experimentem amb l'aerodinàmica (6-8 anys): Aprendrem el concepte de l'aerodinàmica a través de diferents exemples com els avions o ocells i crearem el nostre propi avió perfecte aerodinàmicament. Finalment construirem una maqueta amb un ventilador i un tub on els infants, a través de diferents tipus de material, hauran de crear una maqueta que voli dins del tub d'aire.
Fabriquem un test de reg automàtic per plantes (6-8 anys): Mitjançant la fabricació d'un test que s'autorega, coneixerem el cicle de l'aigua i la importància que té per a la vida. També experimentarem amb la capil·laritat i ens posarem a prova amb un concurs de preguntes. Descobrirem com l'enginyeria i la tecnologia poden ajudar-nos a resoldre problemes com, per exemple, mantenir una planta sense haver-la de regar constantment.
Juguem a programar robots (6-8 anys): A través de diverses dinàmiques descobrirem què és la programació i aprendrem a programar un robot bee-bot. Ens divertirem construint un taulell gegant del joc de l'oca i, un cop fet, jugarem al nostre joc emprant els robots bee-bots com a fitxes del joc.
Les lleis de la física, com ens movem (6-8 anys): Aprendrem lleis de la física bàsica utilitzant el mètode científic. Mitjançant reptes per grups crearem estructures amb diferents materials per entendre què és la inèrcia, farem experiments per descobrir que cada acció té una reacció i utilitzarem diferents objectes i dinàmiques participatives per comprovar com estan relacionades la massa, la força i l'acceleració.
Programem una estanteria interactiva amb Scratch (9-12 anys): a través de dinàmiques aprendrem què és la programació i practicarem duent a terme diferents reptes. Amb l'ajuda del Makey-Makey transformarem una estanteria de la Biblioteca en una estanteria interactiva que ens dirà quins llibres té quan la toquem.
Programem i dissenyem un joc en equip (9-12 anys): a través de blue – bots els participants hauran de resoldre uns reptes gamificats. Després ells mateixos crearan el seu joc per grups i jugaran amb els blue-bots com a fitxes. Aquests blue-bots es programaran amb tauletes utilitzant un programa específic!
STEAM pel Medi Ambient (9-12 anys): Aprendrem què és la programació i crearem el nostre primer programa. Per acabar, crearem un sensor que ens ajudi a saber quan hem de regar la nostra planta.
Aprenem sobre la llum i la seva energia (9-12 anys): Realitzarem diferents experiments i dinàmiques participatives per entendre com és la llum i de que està composada la llum solar. Realitzarem experiments sobre l'energia relacionats amb la llum infraroja, la llum visible i la llum ultraviolada. Experimentarem amb la fotoluminescència i els participants s'emportaran una polsera que canvia de color quan s'irradia amb aquesta llum.
STEAM amb una gimcana de reptes (9-12 anys): Per equips farem una gimcana en la qual haurem de resoldre diferents reptes STEAM. Aquestes proves comprendran totes les tècniques STEAM, algunes d'elles seran a través d'una plataforma interactiva, en algunes haurem de competir i en altres haurem de col•laborar per superar els reptes.