Vés a ajuntament.barcelona.cat
L’espai de trobada amb la gestió de la ciutat
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.
En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.
Les vostres preferències de consentiment
El següent panell us permet personalitzar les vostres preferències de consentiment per a qualsevol tecnologia de seguiment utilitzada per ajudar-nos a aconseguir les característiques i activitats descrites a continuació. Per obtenir més informació sobre com ens ajuden aquests rastrejadors i com funcionen, consulteu la política de cookies. Podeu revisar i modificar les vostres eleccions en qualsevol moment.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.
En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.
L’espai de trobada amb la gestió de la ciutat
DECÀLEG PROJECTES STEAM
1. Construir un missatge adaptat als agents destinataris que garanteixi l'accessibilitat cognitiva i multicultural, amb un sistema de difusió multi suport, multicanal i multi agent.
2. Definir explícitament quins valors i competències transversals es volen potenciar que permetin el creixement personal i el trencament d'estereotips.
3. Definir indicadors específics d'avaluació del projecte i de cada activitat, i construir un sistema d'avaluació rigorós, qualitatiu i quantitatiu de l'impacte real a llarg termini.
4. Posar el focus en arribar i implicar a les famílies que no veuen la necessitat, tenen menys recursos, més estereotips o no tenen la motivació per fomentar l'accés a vocacions científiques i tecnològiques.
5. Dissenyar projectes sostenibles i continuats en el temps, fugint d'accions aïllades, duplicitats i desvinculant-los de l'àmbit únicament acadèmic.
6. Garantir la interdisciplinarietat i la transversalitat, evitant la segmentació i la compartimentació del coneixement amb una visió àmplia de les disciplines vinculades amb les vocacions científiques i tecnològiques.
7. Dissenyar projectes que vagin més enllà de l'espai on es desenvolupen, generant un veritable impacte en l'entorn més pròxim de la persona destinatària i el seu context social.
8. Dissenyar activitats emmarcades en un context real i lúdic, connectades als interessos del públic destinatari que els faci despertar l'interès genuí i la motivació intrínseca.
9. Incloure referents femenins vinculats a professions científiques i tecnològiques, promovent el contacte directe en un context real i fomentant un vincle més estret amb les persones participants.
10. Presentar les activitats com a espais oberts que promoguin l'aprenentatge vivencial, experimental, autoexploratiu, actiu i des del joc, seguint la metodologia Hands on.