Content curation: use others people's content in your marketing strategy

Description

El 'content curator' recopila a Internet informació interessant per als clients actuals i potencials d'una empresa, i la publica per diversos canals amb criteri editorial generant fidelització.

Specific goals

Important: Els assistents en aquesta activitat han de tenir coneixements mínims de xarxes socials ja que són la base de les principals eines de curació i, preferiblement, un compte de Twitter o Facebook ja que algunes de les eines que veurem el fan servir per facilitar el registre.

La curació de continguts fa referència a la feina dels comissaris de museus que seleccionen les millors obres per una exposició. Pels departaments de màrqueting, la curació de continguts suposa una forma senzilla de fer servir els continguts per aconseguir una bona reputació sense necessitat de crear continguts propis, només fent servir els dels altres. La curació és una part de lestratègia de continguts més fàcil i ràpida que la creació però, tot i així, sí que sha de dedicar una mica de temps cada dia i ser igual de constant i coherent.

El content curator consulta a diari moltes fonts dinformació sobre un tema específic, tria la notícia més interessant i la publica a un o diversos canals per fer arribar les seves recomanacions a les persones que els segueixen. Ha de tenir un criteri editorial que serveixi tant pels interessos de lempresa com pels seus seguidor per guanyar-se la seva confiança.

La seva feina és filtrar les articles o notícies que considera imprescindibles. Per ajudar-lo en aquesta tasca, hi ha eines específiques dissenyades per la publicació dels articles seleccionats (com ara Scoop.it, Storify o Paper.li) tot i que molts mitjans socials es poden fer servir per aquest objectiu (com ara Pinterest, les llistes de Twitter o Tumblr).

OBJECTIUS

Conèixer el context dexcés informació amb el què ha de treballar el content curator.
Crear una estratègia de màrqueting per la curació de continguts que sintegri amb la creació pròpia.
Fer servir diferents eines de curació de continguts per escollir la més adient per lestratègia de màrqueting de continguts.

TEMARI

Què és i per a què serveix la cura de continguts dintre del departament de màrqueting
Com filtrar i publicar continguts en només 15 minuts al dia
Com són les principals eines de curació de continguts
Quina estratègia seguir per combinar la curació i la creació de continguts

Pràctica

1. Determinar les paraules clau que es faran servir.
2. Creació dalertes a les principals fonts dinformació.
3. Publicar en algunes eines de curació (Paper.li, Scoop.it, Wakelet...) en base a les paraules i les fonts escollides.


Edition 1

Onsite session

Fri 20/09/19 16:00-19:00h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Registration closed.

General information

>> No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts de començada la classe.

>> Les activitats Cibernàrium es realitzen en català, excepte en casos particulars i a no ser que la majoria dels assistents sol·licitin que es facin en castellà.

Related content of Barcelona Activa Media Library

Curació de continguts_aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting

Capacitación tecnológica - Cibernàrium

Marketing and communication

Next edition

Fri 20/09/19 16:00-19:00h

Cibernàrium-MediaTic - C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

This activity is free

Registration closed.

Course ratings

Average
8.2

Lesson taught by

EVA

SANAGUSTÍN FERNÁNDEZ

Average
8.78

Related courses

There is a new version of Personal Information Protection law.
Please, accept it before continuing the registration.

Content curation: use others people's content in your marketing strategy: Edition 1

Onsite session

Fri 20/09/19 16:00-19:00h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er Barcelona

Personal information

Full name:

NIF/NIE: 10158

Email: default@liferay.com

Birthday: 28/06/2016

I agree registration conditions