Eines avançades de Blender i introducció a la realitat virtual
Eines avançades de Blender i introducció a la realitat virtual
Si has fet el curs d'introducció a Blender, amb aquesta formació aprendràs eines més avançades. Ho podràs aplicar tant en el món audiovisual i dels videojocs com als sectors més nous del prototipatge i el metavers. Abordarem amb més detall modelatge, animació i materials, i farem una introducció als dispositius de realitat virtual per a veure-hi els objectes que hem creat a l'aula.
Objectius específics | Temari
- Reforçar i ampliar els coneixements i metodologies propis de la disciplina del modelatge que comparteixen, de manera general, tots els programes d'edició 3D.
- Conèixer les diverses eines de Blender que ens permeten dotar les animacions del caràcter que vulguem, com per exemple que sembli més natural o, al revés, donar-li un aspecte més mecànic o sincronitzat.
- Aprendre a crear materials amb diversos components que ens permeten imitar la complexitat de les superfícies que trobem al món físic real.
- Aprendre a millorar els valors plàstics de les imatges creades amb Blender i fer efectes visuals senzills utilitzant les eines de postproducció.
- Exportar arxius de 3D a una plataforma de RV per tal de poder-los visualitzar amb un dispositiu d'aquest tipus, en aquest cas les Meta Quest 2
TEMARI
Primera sessió:
1.- Ús d'addons per al modelatge
2.- Ús de formes vectorials per al modelatge
3.- Introducció al modelatge orgànic
4.- Ajustament del sistema de mesura de l'escena,
5.- Exportació a format de realitat virtual
6.- Altres tècniques de modelatge
Segona sessió:
7.- Introducció a l'animació i metodologia bàsica a Blender
8.- Tipus diversos de fotograma i els diversos editors i eines d'animació a Blender
9.- Animació del bot d'una pilota
10.- Paral·lelament durant l'exercici anterior, per torns, els participants podran veure les seves creacions amb les ulleres de realitat virtual
11.- Animació de la deformació d'un objecte, amb ossos i amb Shapekeys.
Tercera sessió:
12.- Introducció als materials i a l'edició utilitzant nodes.
13.- Diferències entre els dos motors de render
14.- Introducció al desplegament UV
15.- Paràmetres clau per a les animacions i l'optimització del temps de render
16.- Introducció als sistemes de partícules i altres eines de simulació física
Quarta sessió:
17.- Introducció als drivers d'animació
18.- Introducció a Grease Pencil
19.- Render d'una animació senzilla
20.- Introducció a les tècniques de postproducció del render utilitzant nodes i/o l'editor de vídeo de Blender
Edicions
dl. 11/11/24 (16:00-20:00h)
dt. 12/11/24 (16:00-20:00h)
dc. 13/11/24 (16:00-20:00h)
dj. 14/11/24 (16:00-20:00h)
Cibernàrium-22@
Carrer Roc Boronat, 117 - 127,
BARCELONA
Informació general
IMPORTANT: En el cas que el format sigui virtual en streaming, es realitzarà a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.
>> No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts, un cop iniciada l'activitat.
>> L'idioma en que s'imparteix cada sessió està informat a la descripció de cada activitat.
>> Qualsevol de les accions formatives de Cibernàrium podrà ser enregistrada a través d'un sistema
de captació d'imatges que té com a finalitat la seva posterior difusió a través d'un mitjà o suport
en l'àmbit de la missió de Barcelona Activa de contribuir a la promoció econòmica i a l'ocupació.
En el procés de gravació es poden enregistrar eventualment imatges dels/de les assistents a la
formació. La inscripció a les activitats de Cibernàrium implica l'autorització a Barcelona Activa de
fer ús d'aquestes imatges per a l'anterior finalitat.
Valoració del curs
Formació impartida per
GUARRO I NOGUÉS
Llei Orgànica de Protecció de Dades de caràcter Personal
Hi ha una nova versió de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Si us plau, accepta-la per poder continuar amb la inscripció.