Curació de continguts: aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting

Descripció

El 'content curator' recopila a Internet informació interessant per als clients actuals i potencials d'una empresa, i la publica per diversos canals amb criteri editorial generant fidelització.

Objectius específics

Important: Els assistents a aquesta activitat han de tenir coneixements mínims de xarxes socials ja que són la base de les principals eines de curació i, preferiblement, un compte de Twitter o Facebook, perquè algunes de les eines que veurem el fan servir per facilitar el registre.

La curació de continguts fa referència a la feina dels comissaris de museus que seleccionen les millors obres per a una exposició. Pels departaments de màrqueting, la curació de continguts suposa una forma senzilla de fer servir els continguts per aconseguir una bona reputació sense necessitat de crear continguts propis, només fent servir els dels altres. La curació és una part de l'estratègia de continguts més fàcil i ràpida que la creació però, tot i així, sí que s'ha de dedicar una mica de temps cada dia i ser igual de constant i coherent.

El content curator consulta a diari moltes fonts d'informació sobre un tema específic, tria la notícia més interessant i la publica a un o diversos canals per fer arribar les seves recomanacions a les persones que els segueixen. Ha de tenir un criteri editorial que serveixi tant pels interessos de l'empresa com pels seus seguidors per guanyar-se la seva confiança.

La seva feina és filtrar els articles o notícies que considera imprescindibles. Per ajudar-lo en aquesta tasca, hi ha eines específiques dissenyades per la publicació dels articles seleccionats (com ara Scoop.it, Storify o Paper.li) tot i que molts mitjans socials es poden fer servir per aquest objectiu (com ara Pinterest, les llistes de Twitter o Tumblr).

OBJECTIUS

Conèixer el context d'excés informació amb el què ha de treballar el content curator.
Crear una estratègia de màrqueting per la curació de continguts que s'integri amb la creació pròpia.
Fer servir diferents eines de curació de continguts per escollir la més adient per l'estratègia de màrqueting de continguts.

TEMARI

Què és i per a què serveix la cura de continguts dintre del departament de màrqueting
Com filtrar i publicar continguts en només 15 minuts al dia
Com són les principals eines de curació de continguts
Quina estratègia seguir per combinar la curació i la creació de continguts

Pràctica

1. Determinar les paraules clau que es faran servir.
2. Creació d'alertes a les principals fonts d'informació.
3. Publicar en algunes eines de curació (Paper.li, Scoop.it, Tumblr...) en base a les paraules i les fonts escollides.


Edició 1

Sessió presencial

dl. 17/12/18 17:00-20:00h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Inscripció tancada.

Edició 2

Sessió presencial

dl. 07/01/19 09:30-12:30h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Obertura de la inscripció 31/12/2018 a les 08:30h.

Edició 3

Sessió presencial

dt. 26/02/19 10:00-13:00h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Obertura de la inscripció 19/02/2019 a les 08:30h.

Edició 4

Sessió presencial

dc. 06/03/19 09:30-12:30h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Obertura de la inscripció 27/02/2019 a les 08:30h.

Informació general

>> No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts de començada la classe.

>> Les activitats Cibernàrium es realitzen en català, excepte en casos particulars i a no ser que la majoria dels assistents sol·licitin que es facin en castellà.

Qualsevol de les accions formatives de Cibernàrium podrà ser enregistrada a través d'un sistema de captació d'imatges que té com a finalitat la seva posterior difusió a través d'un mitjà o suport en l'àmbit de la missió de Barcelona Activa de contribuir a la promoció econòmica i a l'ocupació. En el procés de gravació es poden enregistrar eventualment imatges dels/de les assistents a la formació. La inscripció a les activitats de Cibernàrium implica l'autorització a Barcelona Activa de fer ús d'aquestes imatges per a l'anterior finalitat.

>> Per inscriure's a qualsevol activitat cal tenir un usuari web creat. Pots crear-te'l
aquí

>> És imprescindible passar a signar assistència pel taulell de Recepció abans d'accedir a l'aula.

Contingut relacionat de la Mediateca de Barcelona Activa

Curació de continguts_aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting

Formació tecnològica per àrees temàtiques

Màrqueting i comunicació

Propera edició

dl. 17/12/18 17:00-20:00h

Cibernàrium-MediaTic - C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Aquesta activitat és gratuïta

Inscripció tancada.

Propera edició

dl. 07/01/19 09:30-12:30h

Cibernàrium-MediaTic - C/Roc Boronat, 117, 1er

Barcelona

Aquesta activitat és gratuïta

Obertura de la inscripció 31/12/2018 a les 08:30h.

Veure més edicions

Valoració del curs

Mitjana
8.44

Formació impartida per

EVA

SANAGUSTÍN FERNÁNDEZ

Mitjana
8.87

Cursos relacionats

Hi ha una nova versió de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Si us plau, accepta-la per poder continuar amb la inscripció.

Curació de continguts: aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting: Edició 1

Sessió presencial

dl. 17/12/18 17:00-20:00h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er Barcelona

Curació de continguts: aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting: Edició 2

Sessió presencial

dl. 07/01/19 09:30-12:30h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er Barcelona

Curació de continguts: aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting: Edició 3

Sessió presencial

dt. 26/02/19 10:00-13:00h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er Barcelona

Curació de continguts: aprofita els continguts de tercers per la teva estratègia de màrqueting: Edició 4

Sessió presencial

dc. 06/03/19 09:30-12:30h

Cibernàrium-MediaTic C/Roc Boronat, 117, 1er Barcelona

Dades personals

Nom i Cognoms:

NIF/NIE: 10158

Email: default@liferay.com

Data de naixement: 28/06/2016

Accepto les condicions d'inscripció