Selector d'idioma

catalàespañolenglish
Català Castellano English

Visualització del menú

Ruta de navegació

Activity Record

Bàsica
 

Masterclass - Les conseqüències polítiques de la desinformació (Biblioteques) - Presencial

En aquesta masterclass veurem quin impacte té la desinformació en el sistema democràtic i com podem contribuir a estar millor informats/des i que el nostre cercle més proper també ho estigui.

Objectius específics | Temari

La desinformació és un problema que afecta profundament la societat i el sistema democràtic.

Es propaga fàcilment a través de xarxes socials i altres plataformes digitals, contribuint a la polarització i a l'augment dels discursos d'odi.

Moltes fake news estan dissenyades per manipular l'opinió pública i generar divisió, la qual cosa mina la confiança en les institucions i dificulta el diàleg constructiu.

Per fer-hi front, és essencial aprendre a identificar informació falsa i consumir continguts de manera crítica. Això implica saber distingir fonts fiables, analitzar el context de les notícies i evitar la difusió de contingut no verificat.

La responsabilitat no és només individual, sinó també col·lectiva: com a societat, hem de promoure un entorn informatiu més saludable, fomentant l'educació mediàtica i el debat basat en fets contrastats.

Si volem trencar el cercle viciós de la desinformació, cal adoptar estratègies concretes com reclamar més transparència a les plataformes digitals, exigir regulacions que protegeixin la qualitat de la informació i evitar la difusió de continguts manipulats.

Si actuem de manera conscient i responsable, podem contribuir a una societat més informada i democràticament més forta.

Edicions

Edició 1
Modalitat: Sessió presencial
Idioma: Català
Data: Dilluns 2 de juny, 18:00h - 19:30h
AC_Biblioteca Sant Gervasi - Joan Maragall - Carrer Sant Gervasi de Cassoles, 85, 85 BARCELONA
Places disponibles Inscriure'm

Informació general

No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts de començada la classe.

L'idioma en què s'imparteix cada sessió està informat a la descripció de cada activitat.

Modalitat: Sessió presencial
Durada: 1 sessió (1 hores)
Idioma: Català
Data: Dilluns 2 de juny, 18:00h - 19:30h
Ubicació: AC_Biblioteca Sant Gervasi - Joan Maragall - Carrer Sant Gervasi de Cassoles, 85, 85 BARCELONA

Tema: Masterclass

Nom del formador

Susana Pérez
  Llei Orgànica de Protecció de Dades de caràcter Personal

Llei Orgànica de Protecció de Dades de caràcter Personal

Hi ha una nova versió de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Si us plau, accepta-la per poder continuar amb la inscripció.

  T'estàs inscrivint a

Masterclass - Les conseqüències polítiques de la desinformació (Biblioteques) - Presencial: Edició 1

Sessió presencial

dl. 02/06/25 18:00-19:30h

AC_Biblioteca Sant Gervasi - Joan Maragall

Carrer Sant Gervasi de Cassoles, 85, 85

BARCELONA

Dades personals

Nom sencer:

Nom d'usuari: 20101

Correu electrònic: default@liferay.com

Accepto les condicions d'inscripció