Participa a la xarxa: fes els teus tràmits en línia - Multissessió (Canòdrom)
Participa a la xarxa: fes els teus tràmits en línia - Multissessió (Canòdrom)
Evites fer gestions en línia perquè no et refies de la seguretat? Aprèn tot el que et cal per comprar, identificar-te i fer gestions sense cues i amb seguretat, tenint presents els teus drets i deures a la xarxa, així com tenir cura de la teva identitat digital.
Objectius específics | Temari
Activitat que consta de 5 sessions. Cal assistir a totes les sessions de l'activitat per tal de fer un bon aprofitament de la formació.
Objectius i temari
Aprofita la rapidesa, facilitat i comoditat que proporciona la xarxa per a la realització de determinats tràmits, gestions, compres o participació de la vida pública sense oblidar la importància de tenir cura de la teva identitat digital. Descobrirem les principals formes d'identificar-nos per fer tràmits, com pagar amb el mòbil i com protegir la nostra privacitat a la xarxa, coneixent els nostres drets i deures.
Objectius
-Conèixer les gestions que es poden realitzar en línia i els requisits per fer-ho
-Diferenciar tipus d'identificacions electròniques
-Proporcionar coneixements i recomanacions sobre seguretat en els pagaments
-Conèixer quins són els nostres drets i deures a la xarxa.
-Evitar difondre informació no contrastada. Pirateria i drets d'autor
-Saber gestionar correctament les opcions de privacitat i seguretat.
-Aprendre què és la identitat digital. El rastre que deixem a la xarxa i com gestionar-lo correctament.
-Aprendre què és la "netiqueta". Normes de comportament a la xarxa.
-Conèixer com participar en la vida pública: Decidim Barcelona
Temari complert
Sessió 1 i 2. Tràmits, gestions i compres en línia
-Tràmits que podem fer amb l'administració pública: exemples
-Aplicacions per realitzar gestions
-La carpeta del ciutadà
-La banca en línia
-Sistemes d'identificació (certificats digitals; dnie, idcat, cl@ve, ...)
-Identificació digital al mòbil
-Sistemes de pagament al mòbil
-Mesures de seguretat per a les compres en línia i altres tràmits
Sessió 2 i 3. Coneix els teus drets i deures a la xarxa
-Dilemes i qüestions d'ètica digital
-Intel·ligència artificial, algoritmes, etc
-Els drets i deures
-Netiqueta
-La identitat digital
-La pirateria i la nova legislació europea de drets d'autor
-Galetes i notificacions dels llocs web
-Consells per mantenir la privacitat a la xarxa
-Què és Decidim Barcelona?
Aquesta activitat s'imparteix de forma PRESENCIAL al Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica.
Edicions
Informació general
No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts, un cop iniciada l'activitat.
L'idioma en què s'imparteix cada sessió està informat a la descripció de cada activitat.
Qualsevol de les accions formatives de Cibernàrium podrà ser enregistrada a través d'un sistema de captació d'imatges que té com a finalitat la seva posterior difusió a través d'un mitjà o suport en l'àmbit de la missió de Barcelona Activa de contribuir a la promoció econòmica i a l'ocupació. En el procés de gravació es poden enregistrar eventualment imatges dels/de les assistents a la formació. La inscripció a les activitats de Cibernàrium implica l'autorització a Barcelona Activa de fer ús d'aquestes imatges per a l'anterior finalitat.
Persona formadora
COLOMA SANCHEZ
