Introducció a Blender
Introducció a Blender
Aprèn a fer figures, escenaris i altres elements en 3D amb Blender. Blender és un programa gratuït que des de fa força anys passa la mà per la cara a molts dels seus competidors de pagament. Fent aquest curs adquiriràs els coneixements inicials que necessites per a comprendre el funcionament general d'aquest programa. I així et serà més fàcil continuar aprenent posteriorment.
Objectius específics | Temari
- Adquirir una visió general de la interfície del programa i saber on trobar menús, botons i eines diverses que ens permetin, per exemple, seguir satisfactòriament un videotutorial.
- Conèixer els aspectes bàsics de la disciplina del 3D que Blender comparteix amb la majoria dels altres programes (sistemes de coordenades, tipologies d'il·luminació, tipus de materials, etc.)
- Modelar figures molt senzilles, com per exemple un dau, una piràmide o una taula.
- Conèixer llibres, pàgines web i professionals de referència que ens permetin continuar aprenent o que ens serveixin d'inspiració.
TEMARI
1.- Presentació del curs, del formador i dels participants
2.- Breu contextualització històrica i tecnològica de Blender
3.- Pàgines, formadors online i altres recursos lliures i comercials per a l'autoaprenentatge, els plugins i biblioteques d'elements descarregables.
4.- Visio general de la interfície de Blender
5.- Navegació bàsica per l'espai 3D
6.- Els diversos tipus d'editor
7.- Configuració de finestres i espais de treball
8.- Configuració i gestió de les preferències personals
9.- Manipulació bàsica d'objectes.
10.- Primers passos creant objectes i creant imatges. Exercici: Crear un escenari basat en primitives.
11.- Creació de primitives i el concepte d'objecte
12.- Addició i configuració de càmeres
13.- Creació de primitives i el concepte d'objecte
14.- Paràmetres de render i com desar imatges.
15.- Eines de modelatge a mà alçada
16.- Eines de modelatge amb enfocament numèric
17.- Ús elemental de modificadors
18.- Aspectes bàsics del programa... però ja més avançats!
19.- Ús de làmpades i tècniques bàsiques d'il·luminació
20.- Estructura de les dades de les escenes i com reutilitzar la feina feta.
22.- Diferències elementals entre els dos motors de render
23.- En cas que hi hagi temps disponible, atenció a casos d'estudi o interessos dels participants, o introducció molt elemental a l'animació.
Edicions
dl. 07/10/24 (16:00-20:00h)
dt. 08/10/24 (16:00-20:00h)
dc. 09/10/24 (16:00-20:00h)
Cibernàrium-22@
Carrer Roc Boronat, 117 - 127,
BARCELONA
dl. 18/11/24 (16:00-20:00h)
dt. 19/11/24 (16:00-20:00h)
dc. 20/11/24 (16:00-20:00h)
Cibernàrium-22@
Carrer Roc Boronat, 117 - 127,
BARCELONA
Informació general
IMPORTANT: En el cas que el format sigui virtual en streaming, es realitzarà a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.
>> No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts, un cop iniciada l'activitat.
>> L'idioma en que s'imparteix cada sessió està informat a la descripció de cada activitat.
>> Qualsevol de les accions formatives de Cibernàrium podrà ser enregistrada a través d'un sistema
de captació d'imatges que té com a finalitat la seva posterior difusió a través d'un mitjà o suport
en l'àmbit de la missió de Barcelona Activa de contribuir a la promoció econòmica i a l'ocupació.
En el procés de gravació es poden enregistrar eventualment imatges dels/de les assistents a la
formació. La inscripció a les activitats de Cibernàrium implica l'autorització a Barcelona Activa de
fer ús d'aquestes imatges per a l'anterior finalitat.
Valoració del curs
Formació impartida per
GUARRO I NOGUÉS
Llei Orgànica de Protecció de Dades de caràcter Personal
Hi ha una nova versió de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Si us plau, accepta-la per poder continuar amb la inscripció.