Introducció a la programació
Introducció a la programació
Aprendrem els conceptes bàsics que es donen per sabuts a altres cursos d'introducció a llenguatges a fi d'obtenir una base sòlida per començar l'aprenentatge de qualsevol llenguatge. En la segona part aprendrem el concepte de programació orientada a objectes en el que es basen la gran majoria de llenguatges de programació moderns, Tant del costat tecnologia client com a tecnologia servidor. Veurem el concepte de classe i objecte, veurem la seva necessitat i aprendrem a fer-los servir de manera senzilla i gràfica.
Sessió presencial
dimecres 24 d’abril · 15:00h - 19:00h
Sessió presencial
dijous 25 d’abril · 15:00h - 19:00h
Sessió presencial
divendres 26 d’abril · 15:00h - 19:00h
Cibernàrium-22@, Carrer Roc Boronat, 117 - 127, (Sant Martí) BARCELONA
Idioma d'impartició: Català
OBJECTIUS
Entendre el concepte de programació, conèixer diferents llenguatges de programació i tecnologies de la programació
Diferències i similituds entre diferents llenguatges de programació
Conèixer els elements bàsics que formen un programa
Entendre l'estructura general de qualsevol codi font
Aprendre els elements particulars que composen el llenguatge algorítmic comú
Entendre el concepte de classe i objecte, i aprendre a enfocar el nostre codi a aquests nous elements
TEMARI
1. Conceptes comuns en tots els llenguatges
1.1. Els llenguatges de programació
1.2. Generacions de llenguatges de programació
1.3. Diferents tipus de llenguatges de programació
1.4. Llenguatges de baix o alt nivell
1.5. Llenguatges orientats a objectes (POO)
1.6. Llenguatges compilats
1.7. Llenguatges interpretats
1.8. Màquines virtuals
1.9. Llenguatges Web
2. Introducció a la programació
2.1. Variables
2.2. Condicionals
2.3. Iteracions
3. Exemples pràctics
Programació Orientada a Objectes (POO)
4.1. Programació imperativa, i explicació del pas a orientat a objectes
4.2. Llenguatges de programació orientats a objectes
4.3. Elements que componen la classe
4.4. Objectes, o elements d'una classe
4.5. Creació d'una classe simple
4.6. Gestió dels objectes creats (creació, emmagatzematge, eliminació i modificació dels objectes)
4.7. Creació d'un programa que faci us de classe
Formacions prèvies recomanades:
Edició 1
Sessió presencial
divendres 31 de maig · 15:00h - 19:00h
Sessió presencial
divendres 7 de juny · 15:00h - 19:00h
Sessió presencial
divendres 14 de juny · 15:00h - 19:00h
Cibernàrium-22@, Carrer Roc Boronat, 117 - 127, (Sant Martí) BARCELONA
Idioma d'impartició: Català
>> En el cas que el format sigui virtual en streaming, es realitzarà a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.
>> No es permetrà l'entrada a l'aula després de 15 minuts, un cop iniciada l'activitat.
>> L'idioma en què s'imparteix cada sessió està informat a la descripció de cada activitat.
>> Qualsevol de les accions formatives de Cibernàrium podrà ser enregistrada a través d'un sistema de captació d'imatges que té com a finalitat la seva posterior difusió a través d'un mitjà o suport en l'àmbit de la missió de Barcelona Activa de contribuir a la promoció econòmica i a l'ocupació. En el procés de gravació es poden enregistrar eventualment imatges dels/de les assistents a la formació. La inscripció a les activitats de Cibernàrium implica l'autorització a Barcelona Activa de fer ús d'aquestes imatges per a l'anterior finalitat.
Tipus de sessió: Multisessió
Durada: 12 hores